236131
Książka
W koszyku
W książce podjęto problem źródeł wiedzy o sobie, znaczenia diagnozy oraz oddziaływań terapeutycznych z perspektywy osób w spektrum autyzmu. O tych ważnych kwe­stiach związanych z tożsamością człowieka autorzy piszą używając słów wypowiedzianych przez osoby neuroatypowe, a tak­że prezentują ich przemyślenia oraz wskazówki dotyczące różnych form wsparcia. Pierwsza i druga część książki zostały ukierunkowane na ukazanie szerokiej perspek­tywy dotyczącej spektrum autyzmu oraz na ustalenia termino­logiczne dotyczące samowiedzy, jej źródeł, a także etapów rozwoju wiedzy o sobie. W części metodologicznej uzasadniono wybór paradygma­tu interpretatywnego, a także opisano przyjętą fenomenogra­ficzną perspektywę opracowania materiału badawczego. Kolejne części książki odpowiadają na problemy badawcze oraz ukazują źró­dła samowiedzy, znaczenie diagnozy spektrum autyzmu, a także rolę oddziaływań psychoedukacyjnych dla wiedzy o sobie doro­słych osób neuroatypowych. Pracę kończy syntetyczne ujęcie uzyskanych wyników badań w kontekście dotychczasowych ustaleń na temat samowiedzy osób ze spektrum autyzmu, a także rekomendacje dla praktyki.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
24 grudnia 2024 r. agenda nieczynna.
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 155-167.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Książka polecana jest pedagogom, psychologom, socjologom, a także osobom w spektrum autyzmu i ich rodzicom.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja została dofinansowana przez Uniwersytet Zielonogórski.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej