Sorting
Source
Katalog zbiorów
(74)
Form of Work
Książki
(74)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(61)
unavailable
(14)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia dla dorosłych
(74)
Czytelnia naukowa
(1)
Filia Os. Wólki
(1)
Author
Milewski Stanisław (1956- )
(6)
Okuniewski Juliusz
(6)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(5)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Kranowitz Carol Stock
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Bidzan Mariola
(2)
Bochenek Emilia
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Cieślik Elżbieta
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Abbass Allan
(1)
Andrews June
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Beling Artur
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Borzobohata-Sawicka Maria
(1)
Brown Stephen W
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Delahooke Mona
(1)
Domagała Aneta
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Dziak Artur (1933- )
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elsässer Urban
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Evans Craig R
(1)
Filipiak Maja
(1)
Francesetti Gianni
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Frederickson Jon
(1)
Gecele Michela (1965- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Greenberg Leslie S. (1945- )
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Grysińska Anna
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Hitzeler Marion
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Jurek Anna
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kalita Lech
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kershaw Ian (1943- )
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Lewin Moshe (1921-2010)
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Luchowski Maciej
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Majcher Karolina
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mańkowska Beata (psycholog)
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Melillo Robert
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Miller Lucy J
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Mizerska Renata (1972- )
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Odowska-Szlachcic Bozenna
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Ożdżyński Jan (1941- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Panknin Harald
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Roubal Jan (1971- )
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Year
2020 - 2025
(12)
2010 - 2019
(62)
Time Period of Creation
2001-
(36)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(74)
Language
Polish
(74)
Audience Group
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko z ADHD
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Logopedia
(12)
Autyzm
(9)
Dziecko
(8)
Dziecko autystyczne
(8)
Zaburzenia mowy
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Dzieci
(4)
Leczenie
(4)
Mowa
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Czytanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Wychowanie
(3)
Arteterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Jąkanie
(2)
Język dziecka
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Metody psychoterapii
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Otępienie
(2)
Pisanie
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacja terapeutyczna
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Agrafia
(1)
Agresywność
(1)
Archetyp (psychologia)
(1)
Autodestruktywność
(1)
Balbutologopedia
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dialekty i regionalizmy
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Dysleksja
(1)
Dyzartria
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Edukacja domowa
(1)
Geragogika
(1)
Gerontologia
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Izolacje
(1)
Język
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunizm
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodociani rodzice
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Narracja
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczanie
(1)
Nazizm
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Neurologopedia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Nieświadomość
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osobowość
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-
(1)
Subject: place
Niemcy
(2)
Polska
(2)
ZSRR
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Poradnik
(7)
Monografia
(6)
Podręczniki akademickie
(5)
Poradniki
(5)
Podręcznik
(3)
Podręczniki
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Encyklopedie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Synteza
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(17)
Medycyna i zdrowie
(12)
Językoznawstwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
74 results Filter
Book
In basket
Na czwartej stronie okładki kod QR.
Tytuł oryginału: Reaching through resistance : advanced psychoterapy techniques, 2015.
Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem osoby, którą naprawdę jest? by terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm. „Książka to zbiór wywiadów z dr. Tonym Attwoodem, niezmiennie najbardziej poważanym ekspertem w temacie zespołu Aspergera. Przeprowadził je wnikliwy i życzliwy człowiek – Craig Evans. Jest doprawdy wspaniała! Napisana przystępnym językiem, wyjaśnia trudne pojęcia elokwentnie i z szacunkiem”. Liane Holliday Willey, autorka książki Udawanie normalnej. Życie z zespołem Aspergera „Po latach dyskusji prowadzonych online w programie Dr Tony odpowiada Craig i Tony wydobyli z nich esencję, którą darowują nam – społeczności z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dostajemy przystępne wyjaśnienia wraz z praktycznymi rozwiązaniami, a wszystko to dotyczy najtrudniejszych wyzwań, z jakimi mierzą się osoby ze spektrum autyzmu. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, komu zależy na pełniejszym docenieniu osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu jako wyrazicieli różnorodności ludzkiej puli genów. Krótko mówiąc – dr Tony Attwood w najlepszym wydaniu, a nadaje dla was Craig Evans!”. Stephen Mark Shore, światowej sławy pedagog, autor książek i prowadzący programów poświęconych tematyce autyzmu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan (1 egz.)
Book
In basket
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Beyond behaviours : using brain science and compassion to understand and solve children's behavioural challenges, 2020.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Co-creating change : effective dynamic therapy techniques, 2013.
W niniejszej publikacji autor przedstawia integratywną teorię i model interwencji terapeutycznej oparty na bieżącym ocenianiu potrzeb pacjenta (moment-to-moment assessment) oraz budowaniu świadomej relacji pacjent – terapeuta, czyli przymierza terapeutycznego. Relacja ta ma pomóc pacjentowi w dotarciu do istoty jego problemu, zrozumieniu przyczyn i objawów, a następnie w uwolnieniu się od mechanizmów obronnych, które podtrzymują cierpienie. Proces ten opiera się przede wszystkim na zgłębianiu uczuć pacjenta, na ich nazywaniu i definiowaniu, a także na skutecznym normowaniu lęku. Dzięki stopniowo budowanemu, świadomemu przymierzu terapeutycznemu pacjent może wkroczyć na drogę autokreacji, aby dokonać wewnętrznej przemiany.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again